Friday, December 12, 2014

duabelas duabelas duakosongsatuempat

melankolis

2014 yang akan berlalu pergi denganseribu kesedihan,
tahun yang hiba dengan jiwa yang lasa,

malam minggu yang sepatutnya aku habiskan dengan menyelesaikan tugasan, menyelesaikan timbunan kerjaan yang berserakan di atas meja, mungkin tidak dapat aku lakukan malam ini.

aku digamit oleh MH17 dan MH370, melankolis yang sayu, dan aku membuka kembali video dan cerita yang telah berlalu berbulan lamanya yang telah semakin dilupa oleh manusia.
empati memijak jiwa , terlalu terbeban sehingga memijak-mijak jiwa.

untuk kesedihan yang kerap meragut jiwa perempuan marhaen seperti aku mungkin tidak kau fahami.
dan pada siang yang langitnya membiru, aku kerap mendongak ke langit dan berharap yang terbang di angkasa itu ialah MH370 yang kembali, betapa kita mengharap dan terus berharap...

tadah tangan, dan selamanya kita ini manusia yang lemah, tiada daya dan upaya kita,
hanya kepadaMu, kami berserah... ...

No comments:

Post a Comment